Îmbrățișări la Paris – Juliette Sobanet (recenzie)

In urma concursului organizat de LaRevista.ro si libraria online Libris in perioada 6-13 octombrie, am fost fericita castigatoare a unui voucher de 40 lei, voucher cu care mi-am achizitionat trei carti minunate pe care mi le doream de mult tmp.

• Imbratisari la Paris de Juliette Sobanet;
  • Greselile Mirandei de Jill Mansell
  • La cumparaturi in rochie de mireasa de Sophie Kinsella.

Prima data am auzit de cartea Imbratisari la Paris in urma cu cateva luni, atunci cand am citit Amor la Paris, prima carte a acestei serii si am verificat pe Goodreads ce carți a mai scris Juliette Sobanet ramanand astfel placut surprinsa cand am aflat ca autoarea ne mai ofera atat de multe povesti incitante din Paris si Franta. Imbratisari la Paris, cu titlul original Kissed in Paris, este o carte publicata de Editura Leda in luna octombrie a acestui an si descrie  aventurile unei americance in Franta.

Imbratisari_la_Paris_mic

Cand Chloe Turner, organizatoare de evenimente din Washington, D.C., se trezeste fara un ban, fara pasaport si fara inelul de logodna in camera ei de hotel din Paris, mai are doar o vaga amintire despre Claude, galantul francez care o convinsese in ajun sa mai bea un pahar de vin in plus… inainte sa se faca nevazut cu toate lucrurile ei. Un adevarat dezastru, mai ales ca tanara Chloe urmeaza sa se căsătoreasca peste doar o saptamana.

Si asta nu e tot… Politia e pe urmele ei din cauza aceluiasi Claude. Singura speranta a lui Chloe este Julien, un sarmant agent sub acoperire care are propriile sale secrete.

Si în vreme ce il urmeaza pe misteriosul Julien prin toata Franţa, descopera cu uimire o lume magica si incepe sa se intrebe daca viata perfecta de acasa este totusi ceea ce-si doreste cu adevarat…

Pentru cei care considera aceasta carte ca fiind siropoasa se insala, fiind o carte plina de momente haioase,cu parti romantice, intense si, uneori, triste (Chloe isi pierde mama la varsta de saptesprezece ani si este nevoita sa-si creasca surorile, fiindu-le ca o mama).

Fiind nevoita sa plece la Paris pentru a o inlocui pe sefa ei in cadrul unei conferinte, Chloe Turner este jefuita, singurele lucruri ramase fiind o rochie rosie si pantofi cu toc (mai tarziu am aflat legatura dintre tinuta si hot). Pana sa realizeze ce se intampla face cunostinta cu un sarmant „agent sub acoperire” care pe post de salut, o saruta, sarut ce reprezinta inceputul aventurii in Franta in cautarea pasaportului si a inelului de logodna. Fiind acuzata ca este complicea hotului, Chloe este nevoita sa-si minta logodnicul si familia, pentru a avea posibilitatea sa plece din Franta la timp pentru nunta sa.

Este o carte usoara, perfecta pentru a fi citita intr-o zi de toamna racoroasa, chiar geroasa as putea spune. Este plina de aventuri si de intrigi, fiind o poveste care te tine cu sufletul la gura pana la sfarsit datorita diferitelor incursiuni in viata personajelor. Nu-ti dai seama pana la sfarsit ce isi doreste Chloe in realitate, daca isi doreste sa fie iubita sau sa fie in siguranta. Sincera sa fiu uneori ma deranjau nelinistea ei si cat de greu ii era sa ia o decizie. Inteleg ca familia ei era pe primul loc, dar cred ca la un moment dat trebuia sa fie putin mai sigura pe sine si egoista. Imi place sarcasmul ei dar si dezinvoltura de care da dovada la final atunci cand accepta adevarul si ce e este in inima ei. Relatia ei cu Paul este pur si simplu bolnavicioasa din punctul meu de vedere, o relatie care nu ar trebui continuata. Paul este genul de barbat misogin, care nu tine cont de parerile si deciziile luate de Chloe si care nu o cunoaste deloc, relatia lor fiind bazata doar pe respect, si nu pe iubire, intelegere sau dorinta. Paul nu isi cunoaste deloc viitoarea sotie, dar asteapta de la aceasta iubire, siguranta si intelegere.

Julien este fermecator din ceea ce ne-a descris Juliette Sobanet, un barbat adevarat care stie ce vrea si ce apara. Ca de obicei, in orice poveste de dragoste trebuie sa fie un erou, numai ca aici, Julien a inceput ca un personaj negativ, transformandu-se treptat in Fat Frumos. De la bun inceput se observa cat de mult ii place de Chloe – acum sa fim seriosi, cati barbati  se apuca sa sarute fete pe strada, chiar daca este in joc viata lor (asta numai in filme si in romane de dragoste vedem) – sentiment ce evolueaza pe parcursul aventurii lor in Franta. Felul in care o priveste, atentia pe care i-o acorda, chiar daca uneori se dovedeste a fi un barbar, o determina pe Chloe sa se indragosteasca de el.

Cred ca intentia autoarei a fost de a arata cititorilor ca, intr-un fel, tuturor ne este destinat sa ne gasim sufletul pereche si sa nu incetam niciodata sa-l cautam. Nu trebuie sa ne multumim cu cineva care nu este potrivit pentru noi si care nu trezeste sentimente de iubire, ci cu persoana potrivita care ne face sa traim cu adevarat.

Sper ca in viitor cineva se va gandi sa transforme aceasta carte intr-un film, pentru ca este o poveste complexa si ar deveni un scenariu incredibil de captivant, cu doi protagonisti frumosi care ajung sa fie urmariti de politie prin toata Franta, cu peisaje mirifice, cu multa pasiune si cu mult umor.