Recenzie Cum am devenit populara – Maya van Wagenen

Produs publicat in 2014 la EpicaMaya-th_v
Data aparitiei: August 2014
Numar pagini: 272

POT CUMVA MOAȚELE, CENTURILE, VASELINA ȘI UN ȘIRAG DE PERLE SĂ AJUTE O FATĂ TIMIDĂ SĂ DEVINĂ POPULARĂ?
MAYA VAN WAGENEN ESTE PE CALE DE A AFLA.
Situată aproape la coada ierarhiei, „pe cea mai joasă treaptă a scării sociale – mă refer la persoanele din școală care nu sunt plătite pentru a se afla aici” (după cum afirmă autoarea), Maya nu a fost niciodată populară. Dar, înainte de a începe clasa a opta se hotărăște să înceapă un experiment social unic: să își petreacă următorul an urmând sfaturile dintr-un ghid de popularitate din anii 1950 scris de un fost manechin, Betty Cornell. Rezultatele efective sunt amuzante, dureroase și pline de surprize neașteptate. Relatată cu umor și cu grație, aventura Mayei oferă cititorilor de toate vârstele un exemplu contemporan desăvârșit de bunătate și încredere în sine și, totodată, o mai bună înțelegere a ceea ce înseamnă să fii cu adevărat popular.

CUM AM DEVENIT POPULARĂ este o carte-experiment a unei adolescente de clasa a opta din Texas, SUA. Timp de un an ea aurmat sfaturile dintr-un ghid de popularitate scris în anii 1950 și le-a aplicat în viața de zi cu zi în vremurile noastre, în 2012, pentru a deveni populară în școala ei. Maya avea doar 13 ani când a scris această carte, ea fiind considerată ulterior un veritabil John Green în varianta adolescentină. A fost declarată unul dintre cei mai importanți și influenți tineri din SUA în anul 2013 de către revista Time. Cartea, în varianta originală, a apărut în luna aprilie, 2014, devenind rapid bestseller național și internațional. Apare în diverse topuri, inclusiv în topul New York Times. Dar veștile bune pentru această tânără nu se termină aici, celebra casă de producție DreamWorks a cumpărat drepturile de ecranizare chiar înainte de apariția cărții, iar Steven Spielberg va regiza acest film.

MAYA VAN WAGENEN are cincisprezece ani. Pe când avea unsprezece ani, familia ei s-a mutat în Brownsville, Texas, unde are loc acțiunea cărții. Când nu stă aplecată deasupra mesei de scris, îi place să citească, să urmărească emisiunile televiziunii britanice și să savureze ciocolata. În prezent, locuiește împreună cu părinții ei și cu doi frați într-o zonă rurală din statul Georgia, Statele Unite. Acum este elevă în clasa a zecea la liceu.

„Fiecare dintre noi își construiește propriul proiect de fericire și am fost extrem de încântată de relatarea sinceră, amuzantă, incitantă a strădaniilor Mayei Van Wagenen pentru  a deveni populară’.”

—GRETCHEN RUBIN,

autoarea bestseller-ului The Happiness Project

„Memoriile Mayei Van Wagenenar fi fost minunat să le citesc pe vremea când eram copil, și câtă încredere i-ar fi insuflat unei adolescente tocilare ca mine. Experimentul de popularitate desfășurat pe parcursul unui an întreg este atemporal; modul inteligent și îngăduitor prin care ajunge la esența problemei îi aparține în exclusivitate. Amuzantă, dârză și stângace, Van Wagenen a scris un ghid înțelept, din inimă, pentru celelalte puștoaice dornice să fie pe val.”

—RACHEL HARTMAN,

autoarea bestseller-ului Seraphina

„Ciudățică și naivă, dar niciodată sclifosită, Maya Van Wagenen este pe cât de puternică și onestă pe atât de neconvențională și amuzantă – și uimitor de talentată. Ea a dat lovitura, oameni buni, fiind un John Green în varianta adolescentină pentru următoarea generație.”

—MARGARET STOHL,

co-autoarea seriei bestseller Cronicile Casterilor

De Craciun am participat la Hop Cadouri de Craciun organizat de Bibliophile Mystery si am fost aleasa castigatoare a acestei carti. Popular este o carte ce descrie povestea unei adolescente din zilele noastre ce incearca sa devina populara urmand sfaturile unui ghid de popularitate al unui model din anii `50. Mi-a placut foarte mult ca Maya a reusit sa ramana cu picioarele pe pamant si nu s-a schimbat intr-atat incat sa fie foarte diferita si nu toate schimbarile au fost bune. Poate ca la 13 ani mi-as fi dorit sa fiu la fel de curajoasa ca Maya si sa am un suflet asa de bun ca al ei.

Cum am devenit populara este o carte despre potrivire si descoperire, despre persoana care esti si cea care vrei sa fii. Maya intampina o problema la scoala. Era pe ultima treapta a societatii (scolii) avand impresia ca nu exista pentru cei din jur. Dorind sa devina cunoscuta de intreaga scoala, Maya urmeaza un ghid de popularitate gasit din intamplare in casa, ghidul lui Betty Cornell si decide sa-i urmeze sfaturile.

Publicul tinta este reprezentat de adolescenti, dar poate fi citita si de cei mai copti la minte daca as putea sa spun asta (am 26 ani si mi-a placut foarte mult cartea). Cartea cuprinde atat sfaturile Mayei cat si ale lui Betty.

Cartea este foarte usor de citit, scrisa destul de bine pentru o adolescenta si destul de amuzanta. Va spun cu mana pe inima ca nu va veti plictisi citind-o. Este interesant cum autoarea a reusit sa transpuna sfaturile  preluate din ghid in zilele noastre cuvant cu cuvant de cele mai multe ori (chiar si tinuta pe care o purta la biserica).

Sunt curioasa ce as fi zis despre aceasta carte atunci cand aveam 13 ani, cum as fi vazut eu popularitatea. Partea buna in Romania este ca nu suntem atat de multi elevi intr-o scoala incat sa se realizeze o ierarhie similara cu cea prezenta in Cum am devenit populara si in clasa a 7-a nu prea cred ca ne interesa ce faceau cei de clasa a 5-a. Eram noi si cei mai mari decat noi cu un an si cam atat. Dar asta e Romania, nu America. Parerea mea este ca toti copiii au un gram de rautate in ei (nu-mi spuneti ca nu e adevarat ca nu va cred) si aceasta se accentueaza atunci cand intervine invidia si diferentele foarte mari intre copii.

FotorCreated3

Cel mai important e ca Maya m-a facut sa ma intreb ce inseamna pentru mine popularitatea? Sa fii popular inseamna intr-adevar sa te cunoasca toti, dar inseamna si sa fii placut de cei din jur si sa ai un suflet bun . Popularitatea nu tine de bogatie, de hainele pe care le porti sau de tunsoarea de saptamana aceasta. Inseamna sa ai incredere in tine si sa le arati si celor din jur asta. Toate schimbarile pe care le faci pentru a fi popular le faci pentru tine nu pentru cei din jur.

Cartea poate fi achizitionata de aici, aici sau aici.