Recenzie Extazul lui Gabriel – Sylvain Reynard

Traducere de: Mihaela Doagă

Publicat de Editura Trei

Anul apariţiei: 2014

Format: 130 x 200 mm

Nr. de pagini: 568

Continuarea romanului Infernul lui Gabriel

În Extazul lui Gabriel, a doua parte a trilogiei dedicate poveştii de iubire dintre profesorul Emerson şi studenta Julianne Mitchell, Sylvain Reynard aprofundează intriga dinInfernul lui Gabriel, centrând povestea pe iniţierea tinerei inocente în tainele seducţiei. Gabriel Emerson o va duce pe Julianne într-o vacanţă romantică la Florenţa, locul întâlnirii dintre Dante şi Beatrice, unde cei doi vor trăi cu ardoare extazul şi bucuria iubirii împărtăşite.
Dar, la întoarcere, fericirea le este ameninţată de intrigile unei foste studente, care risca să distrugă atât cariera academică a lui Gabriel, cât şi aspiraţiile universitare ale lui Julianne – şi, mai presus de toate, relaţia lor.
Pentru a o păstra pe Julianne, Gabriel trebuie să se împace cu spectrele trecutului şi să sacrifice o parte din fiinţa lui pentru a o salva pe aceea care l-a salvat, la rândul ei, din capcanele autodistrugerii.

„În timp ce el o mângâia blând pe obraz, Julia se uita în ochii albaştri, tulburi, ascunşi acum de ochelari. Era atât de chipeş la costum. Nespus de sexy.
Cu un gest îndrăzneţ, trase de marginea papionului şi simţi cum i se desface mătasea între degete. Înfăşură materialul o dată pe deget, trăgându-l spre ea să-l sărute.”

Sylvain Reynard a fost semifinalist Goodreads Choice Awards la categoria Best Author în 2011 şi 2012. Trilogia din care face parte Extazul lui Gabriel figurează pe lista de bestselleruri New York Times şi USA Today.

„Poveştile mele preferate sunt acelea în care personajul porneşte într-o călătorie, fie una într-un loc fascinant, fie una personală în care se descoperă pe sine însuşi.” – Sylvain Reynard

Prima carte am citit-o pe nerasuflate, pe cea de-a doua am inceput-o de 3 ori si abia aseara am terminat-o. Am reusit datorita prietenelor mele din grupul Literatura pe tocuri sa finalizez cartea si pe aceasta cale vreau sa le multumesc, pentru ca nu cred ca i-as mai fi acordat vreo sansa Extazului lui Gabriel. De ce m-am oprit din a citi intreaga carte? Pentru ca dependenta, mai bine zis obsesia lui Gabriel pentru Julia nu era normala. O idolatriza si o vedea ca pe un inger cazut din cer pe pamant special pentru a fi tinuta pe un piedestal si pentru a nu fi corupta de vreun Violator de ingeri. Faptul ca o vedea pe Julia ca pe Beatrice a lui Dante nu mi se pare, inca, ceva natural. Iubesti o persoana pentru ceea ce este nu pentru ceea ce pare a fi. Acela a fost un vis, erai baut si drogat, treci peste. I am what I am not what you want me to be (asta ar fi trebuit sa-i spuna Julia).

Cartea este bogata in idei despre viata, pacat, iertare si iubire, acestea reusind sa aduca un plus cartii in comparatie cu primul volum. In Extazul lui Gabriel, autorul reuseste sa realizeze o legatura interesanta si frumoasa intre dragoste si sex, dar si sa ne faca sa vedem casatoria intr-un anume fel, sa ne faca sa  iubim personajele si sa fim alaturi de ele atunci cand sufera. Sylvain Reynard a  creat personaje realiste, care nu sunt perfecte si care fac multe greseli in calatoria lor spre fericire.

Extazul lui Gabriel incepe exact de unde s-a terminat prima carte. Julia si Gabriel sunt fericiti, indragostiti si in Orasul Etern. Asistam in aceasta calatorie a lor la scene demne de filmele 18+, la pasiuni mistuitoare si idolatrizari cum deseori se intalnesc in cartile de acest gen. Nu pot spune ca nu mi-a placut la un nivel iubirea lor plina de dorinta si s-o vad pe Julia asa de fericita si Gabriel asa de linistit. Dar cum ce ne place se sfarseste, asa se intampla si cu fericirea lor atunci cand se intorc in Toronto. Acolo sunt pusi intr-o situatie dificila cand trebuie sa aleaga intre rationament si iubire. Avem parte si aici de insuportabila de Christa Peterson care e in stare de orice pentru a-si atinge scopul. Dar nu am avea o poveste de dragoste fara o vrajitoare rea, nu-i asa? Intr-o lume perfecta toate ar fi frumoase, Julia si Gabriel ar trai happily ever after si noi nu am mai avea ce citi. Dar nu suntem intr-o lume perfecta, pentru ca nu exista si asta face viata mai interesanta, toate urcusurile si coborarile care dau o savoare vietii, si acest condiment in acest caz se cheama Christa Peterson alaturi de conducerea Universitatii din Toronto.

Mi-a placut foarte mult cum a reusit Sylvain Reynard sa introduca atatea notiuni despre literatura. Povestea de iubire a secolului al XII-lea, scrisa de Alexander Pope, despre Abelard si Heloise a adus un plus povestii de dragoste dintre Julia si Gabriel prin nenumaratele comparatii si asemanari.

Suspin si plang si mintea mea de-abia e in stare sa-mi ascunda slabiciunea de elevii mei. Aceasta, nefericita Heloise, e starea nenorocita a lui Abelard. Lumea, care se insala adesea, crede ca sunt impacat, isi inchipuie ca te-am iubit doar spre a-mi satisface simturile si acum te-am uitat. Cat de mult se insala!

Gabriel gaseste in sfarsit iertarea de care avea atata nevoie. Un punct forte al acestei carti a fost momentul in care am vazut si alta fata a lui Gabriel, cea de om normal, care sufera, are mustrari de constiinta si isi doreste sa devina mai bun. In sfarsit nu l-am mai vazut ca un nebun obsedat, l-am privit ca un om care merita a fi iertat si in special iubit. Va las pe voi sa vedeti unde ajunge relatia sa cu Julia si va spun ca daca acordati o sansa acestei carti nu veti regreta. Veti afla lucruri noi, va veti imbogati cultura generala si veti trai odata cu personajele, bucurandu-va sau nu alaturi de ele.

Tanjesc sa te imbratisez, sa devin una cu tine, cu trup si suflet. Dar, cand sunt cu tine, vreau sa stii ca nu te voi parasi niciodata. Ca esti a mea si eu sunt al tau, pe veci.

Cartea poate fi cumparata de la Editura Trei, Libraria online Libris sau Elefant.

7227983

20130422-152122

4 gânduri despre „Recenzie Extazul lui Gabriel – Sylvain Reynard

1. Mi-a placut mult recenzia asta, desi eu nici prima carte n-am citit-o inca. 😀 Intr-un timp devoram carti de genul asta, acum parca am retineri in a incepe o serie mult prea romanticoasa pentru dispozitia mea din prezent… Concluzia, oricum, e ca m-ai facut super curioasa! 🙂

Apreciat de 1 persoană