Recenzie Raniti – Jasinda Wilder

RĂZBOIUL NE-A RĂPIT TOTUL.

ACUM, NU RĂMÂNE DECÂT SĂ NE SALVĂM UNUL

PE ALTUL.

Un nou titlu de Jasinda Wilder,

autoare de bestsellere New York Times și USA Today

Războiul mi-a răpit totul. Familia. Casa. Inocența.

Într-o țară devastată de conflicte armate și ruinată, o tânără orfană ca mine are foarte puține variante pentru a supraviețui. De aceea, fac ceea ce fac ca să trăiesc, ca să mănânc, și mă străduiesc din răsputeri să nu iau în seamă prețul plătit de sufletul meu. Inima îmi este pustie, iar existența, plină de durere.

Iubirea pare un lucru imposibil pentru mine.

Dar, totuși, într-o zi, l-am întâlnit pe EL.

Războiul este iadul. Ca să poți să fii capabil de fapte care ți se cer să le faci atunci când ești la război, e nevoie să-ți sacrifici o parte considerabilă din însuși sufletul tău. Trăiești cu frică, trăiești cu vinovăție, trăiești cu coșmaruri. Dacă n-ai trecut prin așa ceva, n-ai cum să înțelegi. Războiul nu lasă loc pentru iubire, nu lasă loc pentru tandrețe sau duioșie. Trebuie să fii dur, impenetrabil, și pregătit pentru luptă în fiecare clipă a fiecărei zile. Doar pentru o fracțiune de secundă dacă-ți pierzi concentrarea, ești mort.

Acum, singura capabilă să-mi salveze viața este EA.

A book that haunted my sleep! Asa pot sa o descriu cel mai bine. Am citit-o aseara si toata noaptea m-am gandit numai la Rania si Hunter si la toate grozaviile prin care au trecut. Tot ce pot sa fac e sa-i multumesc lui Dumnezeu ca nu am fost niciodata in postura lor, in mijlocul unui razboi care nu tine cont de implicarea politica, vinovatie, daca esti copil sau nu.

Raniti este o carte fascinanta, tulburatoare si incredibil de frumoasa, o poveste de dragoste care m-a scos din zona mea de confort si m-a introdus in mijlocul povestii lor dureroase facandu-ma sa imi doresc cu ardoare sa aflu ce se petrece in final.

Am citit cartea din curiozitate datorita prezentarii succinte de pe coperta cartii, fara sa ma gandesc ca o voi devora 🙂 Per ansamblu este o poveste de dragoste dintre un soldat american, Hunter si o irakianca, Rania, petrecuta in timpul razboiului din Irak in anul 2003, care, in ciuda tuturor impedimentelor reuseste sa infloreasca si sa ne faca sa suspinam.

Jasinda Wilder reuseste sa ne introduca din primele randuri in mijlocul razboiului, avand impresia uneori ca nu esti in camera ta ci chiar acolo unde se petrece totul, auzi bombele si mitralierele si ai un sentiment de frica ce nu te paraseste pana nu termini cartea. Este fascinant din toate punctele de vedere. Autoarea reuseste sa ne impartaseasca punctele de vedere ale ambilor protagonisti, ceea ce ii ofera un plus intregului roman. Avem parte de multa nedreptate, suferinta, frica, intimidare, distrugere, maortea fiind dupa fiecare colt. De cele mai multe ori am refuzat sa privesc filme sau sa citesc povesti inspirate din viata militarilor deoarece este prea greu sa-mi imaginez prin ce trec acele persoane, dar aceasta carte m-a facut sa las totul deoparte si sa ma concentrez, chiar daca uneori era dificil sa citesc toate nedreptatile.

Este povestea unei fete din Irak, Rania, ce ajunge orfana in urma razboiului. Singura, flamanda si fara protectia cuiva drag recurge la ceva odios, sa-si vanda trupul pentru a supravietui, chiar daca asta inseamna ca viata este s-a terminat. Are de ales intre moarte si oferirea trupului sau pentru a supravietui, asa ca stiti ce alege.

Hunter este un soldat american a carui inima ii este distrusa de prietena de acasa inainte de a pleca in razboi. Ajunge sa o cunoasca pe Rania in urma unei ambuscade cand acesta este ranit grad si Rania decide sa-l salveze si sa-l ingrijeasca acasa la ea.

Unele lucruri chiar sunt fara plata, Rania. Iubirea mea pentru tine ti-o ofer fara plata. Tot ce trebuie sa faci tu e s-o primesti. S-o accepti.

De aici incepe intreaga aventura daca as putea sa-i spun asa. Ei nu se inteleg, nu pot comunica decat prin semne dar conexiunea dintre ei este vizibila. In mijlocul unui razboi, avand in vedere ca ei ar trebui sa fie inamici ei se indragostesc, incetul cu incetul, trecand peste toate barierele. Nu va spun ce se intampla mai incolo pentru ca stric toata surpriza. Tot ce pot sa va spun e ca vor trece prin multe primejdii pentru a ramane impreuna, dar daca nu cititi nu veti afla ce se intampla in final.

Raniti este o poveste de dragoste incredibila ce ar trebui ecranizata pentru a le demonstra tuturor ca dragoste trece peste orice! Perfecta de citit in doi, aceasta carte poate fi oferita iubitei de Valentine’s Day, fiind un cadou ideal!

Cartea poate fi cumparata de la Epica  sau de la libraria online Elefant.ro

789029

Un gând despre „Recenzie Raniti – Jasinda Wilder

1. Am adorat această carte, chiar dacă are un ușor gust amar pentru că prezintă om realitate dureroasă-războiul, ura dintre popoare, cele două personaje au fost puse într-o lumină foarte bună. Mi-a fost milă de Rania și mult timp am rămas cu acea senzație de groază, prin ochii ei am văzut ceva de nedorit. Mă simt norocoasă că nu am avut parte de așa ceva și sper să nu trăiesc vreodată nici măcar o cotă parte din acel coșmar.
    Te felicit pentru recenzie și mă bucur că am simțit la fel. Ai scot în evidență tot ce era important și da, ai dreptate, poate fi oferită cuiva drag oricând, mai ales de Ziua îndrăgostiților.

Apreciat de 1 persoană