Recenzie Jane Austen merge la Hollywood de Abby McDonald

An aparitie: 2014

Autor: Abby McDonald

Editura: ALL

Format: 200×130

Gen: Beletristica

Nr. pagini: 260

Rămase pe drumuri după moartea tatălui lor, Grace și Hallie sunt nevoite să se mute și să ia viața de la capăt în casa unui unchi bogat din Beverly Hills. În timp ce Grace cea matură și prudentă suspină în tăcere după prietenul pe care l-a lăsat în urmă, Hallie cea exuberantă și nesăbuită selasă sedusă de strălucirea Hollywoodului, aspiră să ajungă actriță și se îndrăgostește până peste cap de solistul unei trupe de rock. Nu le ia însă mult să descopere că nici trecutul nu e atât de ușor de idealizat, nici Hollywoodul nu e făcut numai din faimă și sclipici. Aducându-i un omagiu lui Jane Austen în acest „remix“ al celebrului roman Rațiune și simțire, Abby McDonald ne oferă o versiune contemporană, condimentată cu mult umor, a luptei dintre reținere și spontaneitate, dintre stăpânirea de sine a unei firi chibzuite și furtuna emoțională în care se lasă antrenat un temperament ce nu cunoaște altă lege decât pasiunea.

„O poveste de dragoste care îi va cuceri în primul rând pe adolescenți.“ Booklist

„Amuzați de excesele lui Hallie sau exasperați de reticența lui Grace, cititorii vor sfârși prin a le îndrăgi pe amândouă eroinele lui Abby McDonald.“ Kirkus Reviews

„O poveste nu are nevoie de personaje negative, ci pur și simplu de personaje care să-l confrunte pe protagonist cu slăbiciunile lui. A distribui pe cineva în rolul de personaj negativ poate să fie un artificiu narativ destul de leneș. Cred că toate personajele trebuie să aibă mobiluri plauzibile și o personalitate bine conturată, așa că fac tot ce pot ca să empatizez cu toți eroii mei.“ (Abby McDonald)

In sfarsit am reusit sa citesc si eu o carte pe placul meu, cat de cat, dupa o perioada foarte lunga in care am inlocuit fictiunea cu nonfictiune (si nu mi-a placut deloc).  Imi cer scuze pe aceasta cale tuturor cititorilor mei si le promit ca de acum inainte vor citi mult mai multe recenzii din partea mea. Zilele acestea va voi prezenta toata lista de lecturi pregatite pentru vara. Acum sa ne intoarcem la ale noastre.

Jane Austen merge la Hollywood este povestea a doua adolescente ramase fara tata si obligate sa se mute intr-o vila luxoasa din Beverly Hills dupa ce au fost date afara din propria casa de vaduva tatalui lor. Cea mai mare, Hallie, este o visatoare ce il asteapta pe Fat Frumos sa vine pe un cal alb sa o salveze din rutina de zi cu zi, sa ii dea sperante si sa o faca sa pluteasca permanent pe un norisor roz. Grace este sora mai mică, o fata pragmatica, plina de ratiune, uneori chiar prea mult deoarece pierde ce e mai frumos pentru ea, pe fratele mamei ei vitrege.

Aceasta carte se inspira din cartea lui Jane Austen, Ratiune si simtire, o capodopera a literaturii engleze, ca orice carte a lui Jane Austen de fapt. Dar daca m-am indragostit de cartea acesteia, nu pot spune acelasi lucru despre Jane Austen merge la Hollywood. Intr-adevar a fost o lectura draguta, dar nu a fost genul de poveste care sa ma tina cu sufletul la gura. Uneori aveam impresia ca nu exista legatura intre scene, sarind de la una la alta fara sa le lege.

Povestea este spusa la persoana a treia si alterneaza povestile celor doua surori de la un anotimp la altul. Avem o Hallie super indragostita de un rocker ce o paraseste pentru a se dedica propriei cariere. Aceasta sufera constant jumatate de carte pentru ca la final sa se schimbe situatia. Nu va zic in ce fel pentru ca altfel nu veti mai citi. In schimb Grace este prea practica, analizeaza orice pas, orice miscare, orice gand. Oricum daca ati citit Ratiune si simtire veti vedea similitudinile.

Jane Austen merge la Hollywood este plina de informatii care te ametesc intr-un timp mult prea scurt si nu te lasa sa te apropii prea mult de personaje. Nu pot spune ca m-am indragostit de vreun personaj sau ca vreau sa fiu in locul lor. Hallie este exagerat de dramatica atunci cand este parasita de iubitul ei, dar si usor de manevrat.

Ce mi-a placut a fost sotia unchiului lor, Amber care a fost ca o adiere de aer californian, blonda, innebunita dupa cum arata, stereotipul femeii din Beverly Hills pe care il vedem mereu in filme, dar si prietena lui Grace, Palmer, cu un spirit de initiativa extraordinar si cu o minte agera. Ce mi s-a mai parut interesant a fost ca protagonistele nu sunt albe, aceasta oferind un alt aspect intregii povesti. In comparatie cu alte povesti Young Adult, aceasta are ceva aparte, personajele. Spuneti-mi voi cate personaje principale de culoare ati vazut in alte carti?

In final, daca aveti putin timp liber si nu stiti ce sa cititi va recomand aceasta poveste pentru ca nu va veti plictisi, asta va garantez. Doar sa nu va asteptati la ceva care sa va dea peste cap, cel putin din punctul meu de vedere.

Cartea poate fi achizitionata de pe diverse site-uri online, printre care binecunoscutele Elefant.ro cu doar 20 lei (+ transportul de 9,9 lei) sau Libris cu 28 lei, dar transport gratuit.

Merita 3 din 5 stele!

15754481