Recenzie Isla si Fericirea pana la adanci batraneti

Autor: Stephanie Perkins
Data aparitiei: Mai 2015
Traducator: Cristina Jinga
Format: 137×203
Numar pagini: 336

Dragostea se aprinde repede in New York – Orasul Care Nu Doarme Niciodata, dar oare va dura aceasta dragoste inflacarata?

Romantica incurabila, Isla s-a indragostit de introvertitul desenator Josh inca din primul an de liceu, de la Scoala Americana din Paris. Iar dupa o intalnire intamplatoare, in Manhattan, in vacanta de vara, dragostea parea sa se infiripe mai repede decat credea ea. Insa, atunci cand incep al doilea an de liceu, in Franta, Isla si Josh incep sa se confrunte cu problemele cu care toate perechile tinere au de furca, inclusiv drama familiala, incertitudinea in privinta viitoarelor facultati pe care le vor urma si posibilitatea foarte reala de a fi despartiti.

Cu o aparitie episodica a personajelor preferate ale seriei, Anna, Etienne, Lola si Cricket, aceasta poveste de dragoste adevarata, adorabila si sexy – care are ca fundal de desfasurare New Yorkul, Parisul si Barcelona – incheie extatic indragita serie a autoarei Stephanie Perkins.

Prima intalnire cu aceasta carte a fost in urma cu un an, dupa ce citisem deja primele doua carti, Anna si sarutul frantuzesc si Lola si baiatul de treaba din vecini, carti asupra carora voi reveni pe viitor pentru a le face recenziile (vreau sa le recitesc). Tot ce pot sa spun e ca m-am indragostit pe loc de Isla si de Josh si de felul lor de a fi.

La prima vedere, Isla si fericirea pana la adanci batraneti pare o poveste adolescentina, dar este mai mult de atat. Este povestea de iubire care te maturizeaza, care trece peste orice obstacole si te formeaza ca persoana. Imi aduc aminte ca la ora de romana deseori am vorbit despre bildungsroman, un roman al initierii, al dezvoltarii. Consider ca Isla si fericirea pana la adanci batraneti este un bildungsroman, deoarece ne prezinta maturizarea celor doi protagonisti dar si descoperirea propriei persoane. La inceput facem cunostinta cu o fata timida, Isla si cu un baiat confuz, Josh care reusesc intr-un final sa se descopere pe sine.

Actiunea incepe in New York, intr-un local numit Kismet, care inseamna chiar SOARTA in islamism, unde Isla, il intalneste din intamplare pe Josh, baiatul de care era indragostita inca din primul an de liceu. Din acest moment, incepe relatia dintre acestia, la inceput de prietenie, dupa care de iubire. Urmatoarea intalnire a lor are loc in Paris, orasul in care acestia studiaza in ultimul an de liceu. Isla il vede pe Josh ca un vis frumos dar care nu poate fi atins, iar Josh o vede pe Isla ca o fata pe care si-ar dori-o aproape, desi ea nu stie acest lucru.

67d7091a1485ffe5fe8f94e093e8b31f

Isla este un personaj care m-a atras de la inceput. Felul ei de a fi, optimismul ei dar si pasiunea sau iubirea ei pentru unele persoane m-au facut sa o indragesc. Este o persoana care ar face orice pentru prietenii apropiati, care isi iubeste familia si care doreste sa fie iubita. Recunosc, uneori as fi vrut sa fie mai indrazneata, sa spuna ce simte si sa lupte pentru dragostea ei, dar atunci nu ar mai fi putut sa se schimbe.

Josh este un visator, un artist talentat care prin opera sa reuseste sa o faca pe Isla sa se indragosteasca de el. Cred ca toate fetele si-ar dori un iubit care sa le picteze dragoste pe care le-o poarta. Ca orice adolescent, trece printr-o perioada de rebeliune pana la un moment dat cand isi da seama ca o poate pierde pe Isla.

Iubirea dintre ei este epica, o iubire ce trece prin apa si foc, cu parti bune si cu parti rele. Imi place ca Stephanie Perkins nu ne prezinta iubirea ideala, rupta dintr-un basm, ci iubirea de zi cu zi, in care sunt certuri dar si scene pasionale, in care fluturii din stomac sunt prezenti mai mereu, cand nu reusim sa ne exprimam corect pentru ca suntem cu capul in nori.

Ce mi-a mai placut foarte mult a fost ca autoarea a reusit sa-i introduca in poveste si pe protagonistii celorlalte doua carti ale sale pe Anna si St. Clair din Anna si sarutul frantuzesc, dar si pe Lola si Cricket din Lola si baiatul de treaba din vecini, alaturi de prietena lui Josh si a lui St. Clair, Meredith. Asa aflam ca povestea celor patru nu s-a sfarsit odata cu cartea, ci a continuat sa existe si in celelalte parti. Ar fi frumos sa vedem cum evolueaza si relatia dintre Josh si Isla.10255820

Isla si fericirea pana la adanci batraneti = o ecuatie foarte simpla. Luam doi adolescenti, trei decoruri de vis (New York, Paris si Barcelona), o poveste de dragoste si rezulta o carte plina de momente frumoase, multa iubire, lumi necunoscute dar care abia asteapta sa fie explorate, dor de aventura si vise de adolescent.

Cartea e scrisa din punctul de vedere al Islei. Imi place cand autorii recurg la aceasta metoda deoarece imi este mult mai usor sa aflu ce gandesc personajele. Poate ca mi-as dori si o carte din punctul de vedere al lui Josh, dar cine stie. Asa cum E.L. James s-a gandit sa realizeze o trilogie din punctul de vedere al lui Christian Grey poate si Stephanie Perkins ne va surprinde.

Cartea poate fi achizitionata de pe site-ul Editurii Epica sau de pe site-urile librariilor online.

11215167

11536439_1628009710775303_7434845156756736699_o