Recenzie! Mâine de Guillaume Musso

Produs publicat in 2014 la ALLFAmaine_1_fullsize
Data aparitiei: Noiembrie 2014
Colectia Strada Fictiunii Bestseller
Format: 130×200
Numar pagini: 336
Autor: Guillaume Musso

Emma locuieşte la New York, are treizeci şi doi de ani şi încă îl mai caută pe bărbatul vieţii ei. Matthew locuieşte la Boston, şi-a pierdut soţia într-un cumplit accident de maşină şi îşi creşte singur fetiţa de patru ani. Cei doi se cunosc pe Internet şi, după un schimb de e-mailuri, cred că au în sfârşit dreptul la fericire. Dornici să se vadă, îşi dau întâlnire într-un micuţ restaurant italienesc din Manhattan. În aceeaşi zi, la aceeaşi oră, fiecare dintre ei intră pe uşa restaurantului. Sunt conduşi la ceeaşi masă şi totuşi… nu se vor întâlni niciodată. Joc al minciunilor? Fantasma unuia? Manipularea celuilalt? Victime ale unei realităţi care îi depăşeşte, Matthew şi Emma îsi vor da repede seama că nu e vorba de o simplă întâlnire ratată…

O aventură misterioasă şi bulversantă, un roman ingenios, plin de romantism, suspans şi captivante răsturnări de situaţie.

„Un thriller psihologic pe care nu-l poţi lăsa din mână.” France Info

„O intrigă poliţistă palpitantă pe fondul unui triunghi amoros. Impresionant!” Metro

„Musso este un iluzionist al suspansului.” Le Parisien

Este a doua carte scrisa de Guillaume Musso pe care am citit-o. Stiam ca nu o sa ma dezamageasca, dar aveam nevoie de confirmare. Am auzit numai lucruri bune despre ea si am zis ca e momentul sa o descopar. Daca as putea descrie Mâine intr-un cuvant ar fi captivanta. De mult nu mi s-a mai intamplat sa citesc o carte cu sufletul la gura si sa astept sa se termine pentru a afla ce se intampla cu personajele.

Povestea incepe cu prezentarea personajului masculin, Matthew Shapiro, un profesor de filosofie sarmant care dupa pierderea sotiei intr-un accident de circulatie se inchide in sine si traieste doar pentru fiica sa. Dintr-o intamplare, ajunge sa cumpere un laptop care ii va schimba viata. Nu va imaginati ca laptopul l-a absorbit sau alte faze de genul! Tot ireala pare povestea dar nici nu este SF. Descoperind in laptop pozele unei femei, decide sa o contacteze pe aceasta pentru a i le inapoia. Legatura se realizeaza imediat si decid sa se intalneasca, acesta fiind momentul in care incepe toata povestea.

Stabilesc sa se intalneasca pe data de 20 decembrie la ora 20:00 la Restaurantul Number 5 din New York. Amandoi isi fac aparitia, dar nu se intalnesc. De ce? Pentru ca erau in aceeasi zi, dar in ani diferiti, Emma in 2010 si Matt in 2011. Dupa ce isi dau seama ca traiesc in lumi paralele, fiecare incearca sa trateze problema in felul sau. Emma decide sa nu mai vorbeasca cu Matt, iar Matt incearca sa o convinga pe Emma sa-i salveze sotia.

Toata intamplarea se petrece intr-un ritm alert, in decursul a sase zile intense, in care aflam totul despre fosta sotie a lui Matt, despre viata acestuia, dar si despre Emma. Ajutata de un angajat al firmei in care lucra, Emma reuseste sa descifreze moartea sotiei lui Matt si sa descopere lucruri care o vor ajuta.

Matt este un tata iubitor, un sot devotat care si-a pierdut sotia inainte de vreme si un prieten fidel. Mi-a placut ca pe parcursul povestii a ramas fidel sotiei sale si nu si-a neglijat fiica. Poate uneori parea tulburat, dar totul se schimba atunci cand era prezentat in preajma familiei sale.

Film_250w_Cassavetes_original

Emma este un personaj interesant, care a iesit in evidenta de la inceputul cartii. Este o fata care a suferit toata viata ei, care a fost iubita si aruncata si care isi doreste sa apartina cuiva. Starile psihice prin care trece o contureaza ca si personaj si ii ofera ceva aparte. Imi place ca desi viata i-a fost potrivnica ea a continuat sa lupte. In aceasta poveste ea are rolul de detectiv, dorind sa-l ajute pe Matt.

De la: Emma Lovenstein

Catre: Matthew Shapiro

Subiect: Re: Sustine et abtine

N-ai inteles nimic, bietul de tine! Nu vreau bani!

Vreau iubire! Vreau o familie!

Vreau lucruri care nu pot fi cumparate!

Stilul lui Guillaume Musso este unic. Reuseste intr-o singura carte sa imbine dragostea cu aventura, sa te faca sa stai cu sufletul la gura pana la sfarsit, sa simti emotiile personajelor si sa iti doresti sa fii alaturi de ele. Ca in orice poveste scrisa de Musso avem parte de iubire, suspans, urmariri ca in filme, investigatii,  toate modelate in asa fel incat sa nu te plictiseasca. E ca si cand am vazut un film foarte interesant la televizor si eram curioasa sa aflu cum decurg restul scenelor. Nu poti sa te plictisesti atunci cand citesti Guillaume Musso, te tine in priza continuu si iti ofera de fiecare data detalii atat cat ai nevoie, nici prea mult nici prea putin.

De fiecare data cand credeam ca stiu cum va fi sfarsitul, apareau noi informatii care ma dadeau peste cap. Mâine este o carte care merita toata atentia, care trebuie citita in liniste si savurata, alaturi de un ceai rece sau o inghetata.

Nimic nu este imuabil, mai ales fericirea. Fragila precum sticla, ea nu trebuie sa fie considerata o achizitie, caci poate sa nu dureze decat o clipa.

Poate fi achizitionata de pe site-ul Editurii All sau de la diversele librarii online.

brooklyn-bridge-manhattan-7226-1680x1050

2 gânduri despre „Recenzie! Mâine de Guillaume Musso

1. Am citit-o si eu in urma cu aproximativ o luna. Pur si simplu m-am indragostit de aceasta carte, una dintre preferatele mele la momentul actual. Isi sugerez sa citești si „Chemarea îngerului”, in caz ca pana acum nu ai dat de ea. Este la fel de buna, te tine in suspans si chiar merita. Musso are un fel special de a scrie, iar eu pur si simplu ador operele lui.

Apreciat de 1 persoană